Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Ook getrainde mensen maken fouten.
En zoals je wel weet zitten daar ook personen bij die het niet zo goed aankunnen .
En ... Als er iets gebeurd , komen die getrainde mensen toch steeds iets later..
+... diegene met slechte bedoelingen hebben ook wapens.
Wat mij eigenlijk verbaast is dat tegenwoordig nogal veel personen gewapend rondlopen, niet enkel juweliers. Daarom vond ik dit wel interresant.
|
Ik vind dat eerder verontrustend
Laatst was ik bij een diamantair op bezoek, en hij liet mij zijn riotgun zien. Toen ik dat wapen ens goed bekeken had, vroeg ik hem wanneer hij de laatste keer dat wapen uit elkaar heeft gehaald om het te onderhouden. Hij zei dat hij dat nog nooit had gedaan en niet eens wist hoe hij het uit elkaar moest halen. Maar hij had het al wel 10 jaar in zijn safe zitten. Stel je voor dat ooit de situatie zich voordoet en hij dat wapen gaat gebruiken. Dan kan je maar best maken dat je uit de voeten bent, want he zou gewoon in zijn gezicht uit elkaar durven spatten!
Vandaar dat ik zeg: laat wapens bij diegenen die er voor opgeleid zijn, regelmatig trainen, hun wapen goed onderhouden, het risico van gebruik kunnen inschatten.