Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
Ze voeren in elk geval geen agressieve veroveringspolitiek tegenover de Walen.
Overigens is dit een doorzichtige afleidingstruuk om de politieke realiteit te omzeilen. Natuurlijk zijn het gros van de Walen fijne en gezellige mensen, ik ken er zo genoeg. Net zoals de meeste Vlamingen, Nederlanders, Duitsers, Fransen etc. goeie mensen zijn.
Maar daar gaat het in een politiek forum niet om, wel hoe ze zich politiek manifesteren. En de Belgische francofonen manifesteren zich politiek al 180 jaar bijzonder agressief en imperialistisch naar de Vlamingen toe. Daar is ondanks alle B-Plussen nog geen moer verandering in gekomen.
Persoonlijke omgang met francofonen en Walen is dus niet het minste probleem (ik ken trouwens geen Vlamingen die daar een probleem mee hebben, en als er toch zouden zijn wil ik ze niet kennen). Het probleem ligt wel bij de territoriale veroveringsdrang die hun politieke vertegenwoordigers met veel nadruk blijven manifesteren. Als België aan iets zal kapot gaan, zal het daaraan zijn.
|
Het zou eens tot de Walen (maar ook tot sommige Vlamingen) moeten doordringen dat de taalgrens NIET verlegbaar meer is! Geen meter Vlaamse grond mag ingezet worden bij de regeringsonderhandelingen. Rode Vlaams, Voeren Vlaams, ja zelfs heel Vlaanderen Vlaams!
Wij moeten ons niet om laten kopen door annexatieplannen van de Franstaligen. Bijvoorbeeld hoe Di Rupo voorstelde BHV te splitsen, 'als Sint-Genesius-Rode bij Brussel gaat'. Daarbij wordt de taalgrens wellicht niet aangeraakt, maar annexatie van Rode door Brussel maakt 'Wallobrux' gemakkelijk te realiseren en dat mag nooit gebeuren!
Er is misschien 1 uitzondering mogelijk: als wij meer grond terugkrijgen dan dat we geven, want we hebben al genoeg verloren. Voeren ruilen voor Brussel lijkt me dan niet verkeerd.