Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2007, 23:45   #86
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
de transferten van inkomen uit arbeid naar inkomen uit vermogen zijn veel groter dan de transferten van Vlaanderen naar Wallonie.
Je zou beter eens met open ogen kijken naar wat men schrijft in links-flamingantische middens, alvorens je dergelijke uitspraken doet.

In Vlaamse Hoop, een links Vlaamsgezind tijdschrift uit het Genste, schrijft stond in april dit artikel:

"Grootste banken boeken winst van 10 miljard

Als wij onze rechtse tegenhangers binnen de Vlaamse beweging mogen geloven, zou er jaarlijks zo'n 11 miljard euro richting "Franstalig België" stromen. Wanneer je Brussel even buiten beschouwing laat, kom je uit op zo'n 7 �* 8 miljard euro voor het Waalse Gewest.

Dat komt er dus op neer, dat het uiteenvallen van de Belgische staat, op korte termijn een sociaal bloedbad zou kunnen veroorzaken bij onze zuiderburen. Ik zeg "zou kunnen", omdat er genoeg voorstellen zijn om de Vlaams-Waalse solidariteit te behouden na de Vlaamse (en Waalse) onafhankelijkheid. Meer zelfs, alleen door haar economie in eigen handen te nemen, kan Wallonië haar economie uit het slop trekken.

Enkele weken geleden kregen we te horen dat de drie grootste Belgische banken (Fortis, KBC en Dexia) samen een winst realiseerden van meer dan 10 miljard euro. Dat is dus evenveel poen, als in de camionnetjes zat waarmee Bart De Wever en zijn kornuiten van de N-VA naar Strépy reden.
ING, eigenaar van Albert Frère's BBL, realiseerde in z'n eentje een winst van zo maar eventjes 7,7 miljard euro. De berekening van het aantal gezinswagens dat de hard en zacht werkende Vlaming op die manier jaarlijks aan deze vier kapitalistische instellingen afstaat, laten wij aan de studiedienst van de N-VA over.

De oplossing is dus voor de hand liggend: Fortis, KBC en Dexia dienen genationaliseerd te worden, en aan Wallonië over gedragen te worden als afscheidscadeau bij de splitsing van België. Deze banken worden dan staatsbanken onder democratische controle van het soevereine Waalse proletariaat. Onze geliefde zuiderburen beschikken dan ineens over een stevige beurs aan startkapitaal om hun Waalse volksrepubliek uit de grond te stampen.

Antoine du Rosier Sauvage"

Maar ook de V-SB schrijft zelf:

"In dat kader verzet de V-SB zich ook tegen die vormen en uitingen van Vlaams-nationalisme die zich afzetten tegen het Waalse volk, en bewegingen die zich louter op het Vlaamse onafhankelijksstreven beroepen om zich te ontdoen van iedere vorm van solidariteit met onze zuiderburen."

Lees jij niet wat de anderen schrijven? Want ik heb zo stilaan hte gevoel dat ik tegen een robot aan het praten ben: ongeacht wat ik schrijf, ik krijg steeds dezelfde antwoorden terug. Ook al werden die al dertig keer ontkracht.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 8 augustus 2007 om 23:47.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden