deurwaarders denken boven de wet te staan .
wegens administratieve boete van 600 euro + intresten en blablabla .. van het verschrikkelijke feit dat ik mijn belastingbrief niet heb kunnen posten in 2005 ..(omdat ik hem doodeenvoudig nooit heb aangekregen ) wordt er door een deurwaarder de gezinswagen opgeschreven .. dus betalen voor de datum xx/xx/xx/ .. alles goed tot zo ver .
mijn gedachtengang over deze onzin van "administratieve boetes " laat ik in het midden "ik had maar geen belg moeten zijn .."
maar als ik alles optel ..kan ik beter de auto laten ophalen dan krijg ik er eigenlijk een mooie prijs voor .. dus .... ze komen niet opdagen .. en ik blijf met mijn auto in mijn maag zitten tot een maand later ze met een grote wagen aan de deur staan om hem alsnog op te laden !
blijkbaar ziet die deurwaarder ook dat hij nooit de waarde van die auto er uithaald .. dus doet hij een bijkomend beslag ..op een ander voertuig dat bij mij op de oprit staat "zonder nummerplaten " voor herstelling van een vriend . ondanks mijn herhaalde meldingen dat de wagen niet van mij is wordt hij toch meegenomen !!!
nadat ik de eigenaar van de wagen heb ingelicht gaat hij onmiddelijk naar de deurwaarder met de boorddocumenten van zijn wagen om hem terug te vorderen .. ""meneer wij geven de wagen niet vrij want het klopt niet dat uw wagen bij iemand anders staat in een andere gemeente .""maar als u zorgt dat uw vriend zijn rekening betaald is er niks aan de hand "" aldus de deurwaarder....
wat heeft een persoon die zijn wagen laat herstellen te maken met eventuele schulden van de garagist???
dus dan gaat hij naar de politie , waar men geen pv wil opstellen omdat deurwaarders meer macht zouden hebben ???
ten einde raad heb ik nu een ex partijafgevaardigde van het europees parlement ter hulp geroepen ....eens benieuwd wat deze man kan klaarspelen tegenover het machtsmisbruik van een deurwaarder die denktdat hij zich alles kan veroorloven ! to be continued !
|