Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
U moet teruggaan in de tijd. Tijdens de vorige regeringen hebben de toenmalige regeringspartijen het communautaire bevroren omdat, toen, de prioriteit werd gelegd op de ethische en de economische problemen. Ik denk hier aan euthanasie, homohuwelijk enerzijds en anderzijds bijvoorbeeld, de fameuze 200.000 arbeidsplaatsen, afbouw van de schuld, het langer werken enz (om nu maar een paar voorbeelden op te noemen). Er zijn in die tijd fouten gemaakt: migrantenstemrecht bijvoorbeeld.Er is toen wel afgesproken dat de volgende regering werk zou maken van een verdere staatshervorming. Dit moet nu geconcretiseerd worden. En daar willen de liberalen zich aan houden. Nu is Somers partijvoorzitter, niet meer Verhofstadt. Decroo is een degelijke liberaal maar van een ander gehalte dan Somers. Iedere generatie brengt zijn politiekers voort. Dehaene is ook geen Leterme en omgekeerd zeker niet.
|
Ik wil graag alle tekortkomingen van de VLD vergeten als er duidelijke beterschap is wat betreft de stappen naar meer autonomie van Vlaanderen.
Jij spreekt duidelijke taal over VLD, weet je dat uit goede bron? ben je zelf aktief als mandataris, of is het giswerk en uit sympatie?
Maar als ik nog even mag: Toen Verhofstadt eraan begon had hij grootse plannen om de belgische ziekte (zijn woorden) aan te pakken. Hij had een zeer radikaal Vlaams programma, en beloofde ook een streng vreemdelingenbeleid. Een beetje zoals Sarkozy nu.
Daar werd ongeveer niets van verwezenlijkt omdat de PS dat niet wilde. en niet omdat het homohuwelijk voorrang moest krijgen, vooral in een tijd dat trouwen uit de mode is.
Je zegt ook er moest eerst voorrang gegeven worden aan de economische problemen. Jammer, maar dat is nonsens. Staatshervorming is juist nodig om de economische problemen (en de meeste andere) op te lossen.
hoe dikwijls is het al gezegd en vastgesteld: in belgië is elk dossier communautair geladen: sociale zekerheid, werkloosheid, justitie, nmbs, zaventem, ziektezorg... wat niet?
Maar goed, zand erover. Laat ons kijken naar de toekomst.