Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2007, 08:55   #105
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik sta hier dikwijls te kijken als bepaalde jonge mensen het Vlaams Blok verwarren met het Vlaams belang

Destijds in de jaren 70' was het Vlaams Blok een afscheuring van de Volksunie omdat deze een enorme slecht staatshervorming met de Walen waren overeen gekomen(het befaamde Echtmondpact)
Toen in die tijd was er bij het Vlaams Blok nog geen spraken van vreemdelingen,of veiligheid op de straat
Toen was een stem aan het VB wel echt nodig voor de Vlaamse zaak te dienen,om de taalrechten van Vlamingen te verdedigen

Ik vind het ergens spijtig dat we geen enkele partij meer hebben die enkel opkomt voor de Vlaamse zaak,tuurlijk zijn allochtonen ook wel mee schuld aan de verfransing van Brussel en de rand
Maar een te extreem VB dient de Vlaamse zaak niet hoor

Das tenminste mijn mening hierover

duveltje382
Wel, V-SB en VV zijn partijen voor de Vlaamse zaak. We schrijven dat duidelijk in ons programma. Voorts is het vreemdelingenprobleem niet weg te redeneren, dus dienen er standpunten te worden ingenomen. Daar kan je gewoon niet buiten. Anders komt zowiezo de vraag: wat met de vreemdelingen... Je kan het VB dus moeilijk verwijten dat ze daar standpunten over hebben. Dat dat lang als hoofdthema speelde is, gezien de situatie in België, en het electorale gewin dat je ermee kan hebben, niet zo abnormaal.
Toch kan ik je zeggen dat het vreemdelingenstandpunt ook één van de thema's was van het VB al van VOOR de oprichting. De onenigheid hierover ios wel degelijk een grote splijtzwam geweest. Deigenen die beweren dat het alleen het egmontpact was, vertellen larie. Vraag het maar aan diegenen die TOEN lid waren van de VU, zoals ik...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden