Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2007, 14:30   #1
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard lijst met vlaams eisen is klaar

"De lijst met Vlaamse eisen is klaar"

di 14/08/07 - De lijst met eisen van de Vlaamse partijen voor de regeringsvorming is klaar. Dat bevestigt formateur Yves Leterme (CD&V).

De Franstalige partijen hadden om zo'n lijst gevraagd om voort te kunnen onderhandelen over de communautaire kwesties.

(Belga)

"Na een paar dagen onderhandelen over de voorstellen die ik gedaan heb, vind ik dat een terechte vraag", zegt Leterme.

Ook de Franstaligen zullen een reeks voorstellen indienen, zo zei MR-onderhandelaar Sabine Laruelle (foto) gisteren.

De Vlamingen leggen nu dus al hun kaarten op tafel, maar Open VLD-voorzitter Bart Somers blijft voorzichtig.

"Ik weet niet wanneer de formateur de Franstaligen zal confronteren met de verlanglijst, maar als zij die afwijzen, hebben we een probleem."

Wanneer de echte communautaire onderhandelingen gaan beginnen, blijft onduidelijk. Harde uitspraken gisteren dat de Franstaligen Brussel-Halle-Vilvoorde alleen willen splitsen als Brussel wordt uitgebreid, hebben het klimaat weer verzuurd.

Vandaag spreekt Leterme op Hertoginnedal eerst apart met de Vlaamse partijen, daarna ontvangt hij alle partijvoorzitters.

Bron: vrtnieuws.net

-------------------------------------------------------------------------

zucht, BHV alleen splitsen als brussel wordt uitgebreid

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat de vlaamse eisen zijn volgens onze politici
Isabella is offline