Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2007, 18:41   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Wanneer we Franstaligen wijzen op het feit dat ze Nederlands zouden moeten leren als ze in VL komen wonen, komt steevast hetzelfde antwoord: "maar ik ben toch in MIJN land?" (lees: ik moet overal in het Frans terecht kunnen)

Tijd dat de Vlamingen de Franstaligen eens een koekje van eigen deeg geven. Vlamingen moeten ook eens van dat principe uitgaan. "Belgie is van ons en overal moeten we in het Nederlands terecht kunnen"

Dus: in de Ardennen, in Waals-Brabant, enz zouden we massaal 'faciliteiten' moeten vragen. Eens kijken naar de reactie...
Ik zou het van mezelf zeer aanmatigend vinden, om te eisen dat een loketbediende in een oer-Waalse gemeente speciaal Vlaams zou moeten leren en onderhouden, om mij in zijn/haar gemeente van dienst te zijn.
Ik zal dat vb. ook nooit vragen in Duitsland, Engeland of Spanje.

Maar je hebt wel gelijk natuurlijk: "eens kijken naar de reaktie".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden