Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
De discussie hoort zeker niet in het parlement gevoerd worden wel is de unief een geschikte plaats daarvoor, maar goed als je de boodschap van allah en de leer van de vijf pilaren wilt omvormen tot een politieke problematiek mij goed... hoe meer belachelijkheid en absurditeit hoe ongeloofwaardig de uitslag zal zijn !
|
Met die vijf pilaren zal men weinig problemen hebben in de beschaafde wereld, behalve als je vijf keer per dag wil bidden op de werkvloer (trouwens: er staat nergens in de koran dat je vijf maal moet bidden), en als je werkritme eronder lijdt als je van mening bent dat je je etenstijden moet aanpassen gedurende 30 dagen (het was trouwens dom van Mohammed van er geen rekening mee te houden dat, hoe verder van de evenaar verwijders, hoe meer de lengte van de dagen verandert -- maar hoe kon hij dat weten?)
Citaat:
Waarom u alleen het oog op prof abu zayd legt is mij een raadsel, u vergeet wel daarbij te vermelden dat de meeste egyptische geleerden verbannen zijn (niet alleen uitgebuit, maar ook gemarteld en ter dood veroordeeld, net zoals in iraq in de tijd van saddam werden er meer dan duizenden geleerden vervolgd en ter dood veroordeeld)door de overheid omwille van hun religieuze mening, en ik zeg niet alleen abu zayd !!!
|
Dat zijn dingen die nu eenmaal eigen zijn aan de mohammedaanse wereld: alle denkende mensen worden daar vervolgd en/of vermoord. Het staat je vanzelfsprekend vrij van enkele van hun verhalen te brengen.
Citaat:
Dat het beest die u verwijt op basis van de leer is ontstaan laat ik verder aan u, daarvoor maak ik geen woorden vuil !
|
Ik weet niet of ik die zin juist begrepen heb, maar als ik het goed voorheb stel je dat de mohammedaanse leer een beest heeft doen ontstaan? Nog niet zo slecht gezien.