Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Dehaene is moeten tussenkomen. Nu lukt het weer niet. Als het hem niet lukt moet iemand anders het proberen.
Wij kunnen geen Waalse politici kiezen wel Vlaamse, en die rekenen we dus af op hun resultaten. Of het slecht is aangepakt, of er loze beloften zijn gemaakt, het maakt weinig verschil. Het werkt tot hiertoe niet.
Hij heeft veel stemmen behaald, maar wat zijn die stemmen waard als ze zijn verzameld op basis van loze beloften.
|
Bedoel je nu eigenlijk dat een Vlaams politikus voor de verkiezingen zich eerst moet afvragen of de Walen gaan goedkeuren wat in zijn verkiezingsprogramma mag staan en wat daar niet in mag staan?
Ik begrijp dat niet, daar moet je even wat uitleg over geven.
Straks moeten de ekstreem linkse broedertjes van de pvda gaan vragen aan de open-Vld wat zij aan hun kiezers gaan mogen aanbieden, om te checken of dit later ooit wel realiseerbaar zou zijn.
Hoezeer ik die ekstreem linkiewinkies ook dom vind en wereldvreemd, ik zou me niet kunnen inbeelden dat ik hen de vrije meningsuiting zou ontzeggen, daarbij inbegrepen het lot te tarten om 700.000 stemmen te trachten te halen op basis van hun eigenste gedroomde programma. Want als ze mochten halen, dan is dat de uitdrukking van de wil van (een deel) van de kiezer.