Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ
Karel Dillen, was even democratisch als u ! Roddelpraat verkopen daar ben je zo te zien niet vies van! Wat leren ze nooit af? Tell me!, dan kan ik u van antwoord dienen. Het Vlaams Belang is evenzeer te vertrouwen zoals we de andere partijen vertrouwen! Bij de aan de gang zijnde regeringsvorming, zullen we binnenkort gaan vernemen of de andere partijen wel te vertrouwen zijn of niet! De rooien en aanhangsels die vertrouw ik allang niet meer. Zolang het Vlaams Belang aan geen bestuursmacht deel genomen heeft waar ze door de mand zouden zijn gevallen, hebben ze mijn volledig vertrouwen en verdienen ze mijn steun!! Ik weet wel dat de standpunten die het Vlaams Belang verdedigt, niet aan u besteed zijn. Ik zelf vindt die geweldig en zullen mij en vele Vlamingen tegemoet komen in hun drang naar een beter bestuur voor het hele land en indien België zou barsten voor het Vlaamstalige land dan!!
|
Dan moet u zich beter informeren. Karel Dillen een democraat? Nu hebben we het gehad. In u naïeve geest ja. Karel Dillen heeft nooit zijn mond opgedaan toen hij als enige verkozene in het parlement zat. Jarenlang. Hij had een hekel aan de 'parlementaire democratie'.
Op het einde van de jaren '60 was er een terugval toen vele jongeren de vereniging verlieten vanwege de voelbare verrechtsing van de organisatie. Were Di kan beschouwd worden als een soort denktank van rechts-radicale Vlaams-nationalisten. Er bestaan talrijke contacten met Vlaams-nationalistische groeperingen zoals het KVHV en het Sint-Maartensfonds. Het ideeëngoed van Were Di was aanvankelijk gestoeld op de Groot-Nederlandse gedachte. Vanuit deze visie was men voorstander van een hertekenen van de Europese kaart op basis van het etnische nationalisme.
Op socio-economisch vlak kunnen haar ideeën, bij monde van Karel Dillen, eveneens conservatief-revolutionair, met een solidaristische inslag, genoemd worden. Voor de praktische uitwerking van deze ideeën onderhield men buitenlandse contacten met gelijkgezinden. Hierdoor viel de organisatie op in Vlaanderen. Men steunde ook de Apartheidspolitiek die de blanke minderheid in Zuid-Afrika voerde. In dit verband kan men ook verwijzen naar de vereniging Vrienden van Zuid-Afrika en het in 1977 gestichte Protea.