Los bericht bekijken
Oud 22 december 2002, 14:07   #1
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
Waar zijn ze toch mee bezig die Amerikanen. Kyoto, echelon, afghanistan, irak, internationaal strafhof, den haag invasiewet, doodstraf ...
Hoe staat het met de voornemens van de VS voor 2003??
Oorlog voor de maand januari?
Is dat de boodschap van vrede die zij uitdragen?
Ik vraag het mij ook af? Welke oorlogsmachines gaan ze nog in elkaar steken onder het mom van de vrede?
Zelfs het Vaticaan sprak zich uit tegen deze "preventieve oorlog" (alsof oorlog op zich in welke vorm ook goed kan zijn), maar de oorloglogica draaft maar door.
In het belang van de allesdicterende macro-economie offert de VS de eigen inwoners aan de dreiging van terrorisme. Met dat doel voor ogen worden nu de grootste propagandamiddelen in het gareel gebracht.
De Amerikanen ontwijken de problemen in het Midden-Oosten, bemoeilijken ze eerder dan naar een oplossing te werken, negeren de Verenigde Naties en slaan daar waar mogelijk nog politieke en economische munt uit, op de koop toe.
Voor de eerste keer ervaar ik de VS veeleer als een dreiging dan dat ik er hoopvol over ben. Is dat wat Bush bij zijn moeizame verkiezingsoverwinning voor ogen had? Is dat wat hij de wereld feestelijk toewenst?
En Europa, oh Europa waar zit gij? Britannia rules? Worden we medeplichtig of doen wij het anders?
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden