Los bericht bekijken
Oud 18 augustus 2007, 19:00   #34
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Daar wij ons hier in Vlaanderen gefrustreerd zitten op te winden over de vlaamshatende linkse pers zit ik nu al en paar dagen likkebaardend de waalse pers af te scannen.
In het zuiden van België is het namelijk zo dat de journalistieke desinformatie nog erger is dan bij ons met een hemeltergende doch evidente onwetendheid annex vlamingenhaat van hun krantenlezerskorps als gevolg.

Ik moet toegeven dat de commentaren van het waalse journaille mij als vlaams nationalist als muziek in de oren klinkt want het is nu net hun blinde starheid, het gevolg van enerzijds intellectuele luiheid en anderzijds dezelfde ideologische redaktiefiltering als in Vlaanderen, die nu tot deze communautaire impasse heeft bijgedragen.
Daar ik nogal veel met toffe en lieve walen in contact kom val ik dus al lang niet meer achterover van de massale onwetendheid van hun kant als het gaat over de communautaire misgroei in het federale België.

Daarom ook verwondert mij de uitslag van de peiling dit weekend in "Le Soir" op dit ogenblik ook totaal niet.
Wat mij ook totaal niet verwondert is de totale stilte in de vlaamse media over deze poll terwijl er over de zogenaamde poll van La Dernière Heure met alle toeters en bellen wél werd uitgeweid...

Ziehier de poll....

• Pour vous, l'issue de la crise gouvernementale actuelle sera

2210 votes
Le séparatisme 29.2% / 645
Un Etat confédéral 29% / 641
Un statu quo 36.7% / 811
Sans opinion 5.1% / 113