Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu
Dat is toch iets raars, iedereen hetzelfde thema? Dan wordt er massaal samengewerkt. Ik zou echt het gevoel hebben dat de leerkracht de teugels niet genoeg in handen heeft.
|
Hoe kun je samenwerken als je de vragen niet kent? Je zou samenvattingen van internet kunnen halen ofzo, maar dan loop je toch het risico dat er iets niet in staat.
Citaat:
Het systeem lijkt redelijk te werken, ik pleit niet tegen het jouwe, wel voor het onze.
|
Het blijkt allebei goed te werken, dus geen probleem: het kan allebei.
Citaat:
Maar bij ons zijn dat wel toetsen hoor, die gewoon in het lesuur van dat vak worden gegeven en je kan er dus ook twee hebben op één dag. Sommige (maar naar het einde toe is dat minder) geven er ook meerdere per maand en doen ook onverwachte (mijn leraar chemie deed heel vaak een onverwachte toets waarbij hij symbolen van chemische elementen gaf en dan moest jij de naam geven en zo)
|
Heb je het nu over de examens die voor je eindcijfer meetellen of over reguliere overhoringen? Niet alles heet examen: de reguliere overhoringen heten in NL "s.o." (schriftelijke overhoring, kan onverwacht) of "proefwerk" (eindoverhoring van het trimester). Het begrip proefwerk leidt nogal eens tot verwarring. Ik had het daar eens over met iemand uit Zuid-Afrika, die dacht dat ik een stage bedoelde.
Naast s.o.'s heb je natuurlijk ook m.o.'s (mondelinge overhoring), maar die kwamen gelukkig niet zo vaak voor. 't Is erg lullig om voor de hele klas het antwoord op een vraag niet te weten.