[quote=luc broes;2866014]1) Stel je voor, ik besef dat wellicht al langer dan jij. De traditionele volksliederen die vonden hun oorsprong soms meer dan honderd jaar terug. en in die tijd is vlaanderen heel wat geëvolueerd. Maar mogen we daarom die liedjes niet meer in ere houden en zingen, ook al zijn we maar met 5000?
2) jij hoeft niet altijd zeker te zijn. Dat is je gegund. Ik verkeer al zeer vele jaren in Vl nationaal (en ook internationaal) milieu en kan je verzekeren dat nergens elders die brede waaier van vreemde volksliederen aantreft dan bij ons.
Maar als je het niet te erg vindt worden op het Vl nat. zangfeest bijna uitsluitend onze eigen volksliederen gezongen. Verbasend hé?
De Dubliners zingen (denk ik) uitsluitend Ierse folksong met een beetje nostalgie over voltooid verleden tijd.
Ik denk dat ze dat stilletjes aan ook weten. En ik verwijt ze ook niet dat ze behoren 'tot een bepaald soort Ieren'
3) Goed, ik durf dus toegeven: het is bij ons zoals overal elders.
Tevreden?[/quote]
Heel, heel stilletjes dan. Op kousevoeten dan, nadat ze maar pas de klompen hebben uitgedaan met veel tegenzin.
|