Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
op veel plaatsen in Vlaanderen (ook in Wallonië?) zie ik , in de rijrichting, steeds op een honderdtal meter voor een brug drie dwarse volle witte lijnen opduiken : één enkele en een twintigtal meter verder nog eens twee dwarse lijnen ...
iemand enig idee wat dat is ?
heb al overwogen om eens te stoppen voor die volle witte lijn (zoals ik verplicht ben denk ik) ... maar t lijkt mij toch wat gevaarlijk ...
iemand hier die weet waarover het gaat ? (en of we daar nu over mogen rijden  ) of vraag jij het eens na, Nynorsk ?
|
Ik denk dat die lijnen er zijn om de bestuurders - vooral bij slecht zicht zoals 's nachts of bij mist - te waarschuwen dat er een verandering in het wegdek zit aan te komen . In dit geval een brug , maar ik heb dit ook al eens tegengekomen honderd meters vóór een verkeersdrempel of bij het naderen van een dorpskern , waar een snelheidslimiet van 50 km geldt . Maar ik weet dus niet of dit de juiste uitleg is . Ik zou er niet voor stoppen , want als we dat allemaal gaan doen staat binnen de kortste keren heel België stil !
|