Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2007, 17:58   #68
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Wat verwacht je nu? Dat ik de commentaren van Luc Van Der Kelen van de afgelopen weken ga beginnen opzoeken en hier copypasten? Waarna jij, als Vlaams-nationalist, alles weglacht? Ik reageerde op de stelling dat de Vlaamse pers de Walen nooit negatief belicht. Zeg nu zelf, da's toch quatsch.

De teneur in het Laatste Nieuws en de VUM-gazetten is er een van totaal onbegrip t.o.v. de Waalse situatie. De Walen zijn onredelijk, moeten getemd worden, zijn bedriegers, en ga zo maar door. Nogmaals: daarmee zeg ik niet dat de Vlamingen niet in hun recht zijn; feit is alleen dat de Walen niet kunnen toegeven. Ze hebben ronkende verklaringen afgelegd tegenover hun achterban, de MR zit opgescheept met het FDF en het CdH voelt de hete adem van de PS op gemeenschaps- en gewestelijk niveau. Ze zitten vast.

Ik heb nergens beweerd dat de berichtgeving van de Waalse pers niet gekleurd zou zijn. Wel integendeel.
De uithaal van Van Der Kelen sloeg enkel op de manier waarop de onderhandelingen gevoerd werden door de franstaligen. De voortdurende lekken en de fameuze verlanglijst. Anders is hij een van de eersten om het belang van communautaire onderwerpen te minimaliseren.

In de vlaamse pers is over het algemeen vrij veel begrip voor de positie van Wallonië en Brussel, de franstaligen en hun onderhandelaars. De vlaamse kijker/lezer krijgt voortdurend uitleg over het waarom van het volgehouden "non". Wie een tijd de franstalige pers volgt beseft snel dat het een praktijk is die aan de andere kant van de taalgrens haast niet voorkomt.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden