Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2007, 15:10   #266
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Dat is op zich een zeer nobele, idealistische gedachte. Ik vrees dat ik echter een iets te hoge graad van cynisme bereikt heb om nog idealistisch te kunnen denken.

Ik denk dan ook zo : vandaag vragen ze voor ontwikkelingshulp 0,7% van ons bruto binnenlands product, en morgen eisen ze daarvoor misschien 7% op, en overmorgen ...

In ieder geval, ik vind dat al dat geld dat heden verkwist wordt aan ontwikkelingshulp beter gebruikt zou kunnen worden om al die illegale vreemdelingen terug te sturen (illegaal is nu eenmaal illegaal), ook als dat zou betekenen dat er soms hard zou moeten worden opgetreden. Kwestie van de derde wereld duidelijk te maken dat het Westen nu eenmaal niet met zich laat sollen.
Ik geef toe dat ik wel eens een idealistische dromer ben en dat het bereiken van dat ideaalbeeld eigenlijk niet in handen van het Westen ligt, dat geen ik ook toe.

Anderzijds: het terugsturen van economische vluchtelingen kan misschien een goed signaal zijn aan die landen, dat het volk daar eens eindelijk leert op te komen voor zichzelf. Als mensen leren denken, in plaats van als een blinde kudde een dictator te volgen en zich zomaar bij alles neer te leggen, is er hoop.