Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2004, 14:40   #3
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Als ze hun best niet doen, zou het leuk zijn om in te kunnen grijpen, voor wie het wenst.

Ik begrijp uw ongenoegen niet ten aanzien van mensen die om meer inspraak eisen buiten de logge partijstructuren om.
Dit stelsel was misschien vorige eeuw toereikend, toen simpele partijprogramma's in een simpeler wereld voor het overgrote deel der burgers voldeden, maar die tijd raakt stilaan achter de rug.
Onze behoeften zijn veranderd, en de huidige regeervormen zijn aan herziening en aanvulling toe.

Echt verwonderlijk hoe (pseudo?) vooruitstrevenden en (nep?)progressieven, op reactionaire wijze uit de hoek komen, wanneer een verdieping en verbetering van de democratie aangekaart wordt.
Zit hun decennialange regeringsdeelname daar voor iets tussen?
Is het dan echt zo dat macht corrumpeert, en aanleiding geeft tot behoudsgezindheid en consolidatie ervan?
Ze worden wel vet betaald om hun job te doen.

De mensen mogen inderdaad ingrijpen, maar daar zijn nog vele andere mogelijkheden voor die niet zoveel tijd én geld kosten dan een referendum.

Voor mij moet het niet, ik wil trouwens niet dat andere burgers voor mij beslissen als ik thuis wil (en soms ook moet) blijven.
Daarvoor kies ik nu net een vertegenwoordiger waarbij ik me het best kan terugvinden!
Die andere burgers hebben niets over mij te zeggen, dus zou ik bijna verplicht zijn om toch te komen hé!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden