Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2007, 16:33   #34
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar nu interpreteert u Genesis letterlijk. [...]
Ik interpreteer Genesis niet letterlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En dan: welke fout van onze voorouders?
Hoogmoed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als mijn ouders een fout maken, moet ik daar toch niet voor opdraaien, laat staan voor dubieuze fouten die zouden gemaakt zijn door een verre verre voorouder vele vele duizenden jaren geleden?
U wordt niet gestraft vanwege de zonde van uw verre verre voorouder, maar er wordt u een bepaalde gunst onthouden.

Vergelijk het met een man die met een wedstrijd een reis wint voor zijn hele gezin. Het op reis mogen gaan is een gunst, geen recht. Wanneer blijkt dat die man heeft valsgespeeld, zal hij die reis echter toch niet krijgen. Ook zijn familie, die in onschuldig zijn, mogen niet op reis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is toch allemaal met de haren getrokken en het heeft ook geen zin, met alle respect. U zadelt de mensen op met een schuldgevoelen. Ik heb me altijd afgevraagd waarom godsdiensten dat altijd doen. Ik heb wel zo'n vermoeden natuurlijk waarom ze dat doen.
De erfzonde heeft niets te maken met schuldgevoelens. Het gaat mmers over het gevolg van iets waar men niets aan kan doen. Waarom zou men daar dan schuldgevoelens over hebben?
__________________
Spiritus vivificat

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 24 augustus 2007 om 16:37.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden