Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2007, 18:46   #42
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik geloof niet dat wat er in Genesis staat letterlijk gebeurd is. Ik geloof dus niet in een pratende slang, in een engel die met een vurig zwaard de toegang tot de tuin van Eden bewaakt, e.d.
Maar als u niet gelooft in de letterlijke betekenis van Genesis, dan interpreteert u. En de betekenis die u uit uw interpretatie haalt is zeer subjectief. Wat meer is: een persoonlijke interpretatie is natuurlijk geen garantie op de ware interpretatie.
Citaat:
Omdat dat ingaat tegen de natuurlijke orde.
Dat begrijp ik niet. Wat is dan volgens u de 'natuurlijke orde'?


Citaat:
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat u zelf ook geen voorstander bent dat iemand almachtig wil worden.
Neen, u verwart. In Genesis staat ook dat ze wilden worden zoals God. En dan heb ik er niets op tegen want God is bijvoorbeeld oneinig goed.
Citaat:
U bent diegene die impliceert recht te hebben op een gunst die u onthouden wordt, ik niet. In principe zegt u dus ergens recht op te hebben zonder dat u kunt zeggen waarom.
Dan heb ik u verkeerd begrepen. U had het toch over een gunst die mij werd ontzegd omdat mijn voorouders in de fout waren gegaan. Het onthouden van een gunst is toch ook ergens een straf. Indien men mij een gunst onthoudt omdat ik in de fout ben gegaan, kan ik dat begrijpen. Maar niet omdat mijn voorouders in de fout zijn gegaan.

Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2007 om 18:49.
system is offline   Met citaat antwoorden