Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik ben nogal simpel van geest, wilt ge mij dus even helpen aub.
Gelijk Piet Huizentruit in sos-piet, ga ik mijn kookboek eksplikeren, en gij moogt mij zeggen waar ik mij vergis.
De grondvesten van de organisatie van de staat staan in de grondwet.
De wijze hoe de grondwet maar kan hervormd worden staan ook in de grondwet, en zijn nogal streng en moeilijk.
In gans de grondwet, en dus ook niet in de prosedure om de staat te hervormen, staat het begrip "institutionele konferentie".
Besluit: uwen haring braadt niet, aangebrand, uw soep is aangebrand ....
Of zou er iemand iets bedoelen zoals de Kosta ..??? Zoiets als wachten op een oplossing zoals wachten op Godot ???
De Fransen zeggen "listoire se répète", maar in 't Vlaams zeggen ze dat die vlieger niet meer zal opgaan.
Smakelijk.
|
Nee, bedankt. Lust Huzentruit niet.
Ik zal uw simpele geest even vrlichten. Bij de vorige staatsgervormingen is er dus ook zo'n institutionele conferentie geweest. Er staan trouwens wel meer dingen niet in de grondwet.
Om een staatshervorming uit te voeren, moet je die ook voorbereiden. Daar horen inderdaad de grondwettelijke geplogenheden bij. Om de inhoudelijke voorbereiding te doen, heb je dus iets zoals zo'n institutionele conferentie of noem het een overleg met alle partijen. Anders blijf je dus pingpong spelen zoals bij deze 'regeringsonderhandelingen' en kom je geen stap verder.