Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2007, 00:38   #10
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Ik maak me geen zorgen over de Franstaligen in dit land. Zij hebben net op tijd ingezien dat E. Di Rupo voor hen geen goede keuze was. En de PS zal zeer hard moeten veranderen, als zij nog terug een partij van betekenis willen worden. Maar de MR, de CDh en Ecolo schijnen mij wel degelijk te geven om de Franstalige bevolking.

Kan u mij echter een definitie geven van wat de Vlaamse eisen zijn? Voor mij is de voornaamste Vlaamse eis: goed bestuur. Vindt u werkelijk dat de Vlaamse regering die opdracht momenteel goed vervult? Ik vind dat het hoog tijd wordt dat zij zich bewijzen. Anders heeft het voor mijn part geen zin om deze Vlaamse regering extra bevoegdheden toe te delen.

Staatsmanschap hoeft voor mij niet samen te hangen met de Belgische federale staat. Ook in Vlaanderen kan een politicus zijn diplomatieke bekwaamheid bewijzen. Een goede leider voor Vlaanderen mag best de titel van staatsman krijgen. Maar wat is me dat een zooitje ongeregeld de laatste tijd. Het is zelfs zo dat ik de commentaar van Bart De Wever in Ter Zake gisterenavond van de afgelopen dagen nog de verstandigste vind. En dat is heel wat. Alleen zit hij niet in de positie om enige leiderschapskwaliteiten te bewijzen.

Of er goed bestuur is over de Vlaamse regering vanuit de Vlaamse of vanuit de Belgische regering maakt voor mij weinig verschil, liefst door allebei, maar a.u.b. op zijn minst door één van de twee.
Ja, voor jou is het heel eenvoudig he : gewoon eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen, en basta.
Maar is dat echt de verstandige weg? Laat het maar zo lang duren dat ze er zelf door gaan hebben dat ze nergens meer komen met hun NON, en dat ze zélf voor de keus staan : gelijkheid met de Vlamingen ipv bevoorrechte positie, of ieder zijns weegs gaan. We willen niet direct een revolutie he. Laten we nog even geduld hebben, het been stijfhouden, en afwachten. We zijn op de goede weg.
Natuurlijk staat elke dag mijn hart een beetje stil uit angst voor eventuele toegevingen, maar : so far, so good!

.
Eddy B is offline