Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2007, 21:42   #218
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Djimi,

Wat zou voor de Vlamingen een compensatie kunnen zijn bij een uitbreiding van het Brussels hoofdstedelijk gewest ? Ik zie er geen.

Naar mijn bescheiden mening is noch de Vlaming, noch de Waal geïnteresseerd in het welzijn en de welvaart van de Brusselaar. Brussel wordt meer en meer een internationale werkstad waar de inwoners het voor bekeken houden.

Ik ben geen expert in de materie maar volgens mij zitten die randgemeenten, en sommigen zijn paradijzen voor wie veel geld heeft, niet te wachten op een uitbreiding. Wie wil er nu een kantoorgebouw naast z'n gladgeschoren gazon ?
Moeilijke vraag, waarop ik onmogelijk kan antwoorden, omdat ik niet voor 'de Vlamingen' kan spreken. Maar ik zie ook niet direct een 'ruilobject' dat de goedkeuring van de Vlaamse bewoners van de Rand, en bij uitbreiding �*lle Vlamingen, zou kunnen wegdragen. Tenzij misschien dat het uitgebreide gewest dan als 6e provincie bij Vlaanderen komt, iets in die aard. Verder dan dat zullen wellicht weinig Vlamingen willen gaan.

Dat de meeste Vlamingen of Walen al bij al weinig om Brussel geven, kan wel kloppen. Maar er komen wel inwoners bij, hé.

En ik denk dat de inwoners van de rijkere gemeenten rond Brussel (zowel in Vlaams- als in Waals-Brabant) er vooral weinig voor voelen via hogere belastingen de stad voor een financiële katastrofe te behoeden, waardoor de hoofdstad afhankelijk blijft van de andere gewesten, en de federale overheid.

Tja, het probleem is niet in één dag ontstaan, het zal ook niet in één dag opgelost geraken, vrees ik.
djimi is offline   Met citaat antwoorden