Ikzelf
Citaat:
de ecoboni
Joepie, meer taksen, net waar we met zijn allen om vroegen. Zou het niet logischer zijn om gewoon de slechte verpakkingen te verbieden? Zelfde regeling als met de wapens.. makkelijk toch?
|
Citaat:
jammer genoeg bestaat onze markt voor de meerderheid uit buitenlandse goederen, deze zullen niet meer ingevoerd worden als we slechte verpakkingen verbieden.
de ecoboni maken producten die een goede verpakking hebben goedkoper, en de ander duurder. status-quo voor de schatkist en gebruiker dus.
|
Hmm, moet ik hierop uitmaken dat je alleen binnenlands geproduceerde wapens zou verbieden dan?
Wat betreft "slechte" verpakkingen.Als prototype manager bij DE sta ik mee in voor de Senseo productie. Duitsland en de VS bezorgen ons grijs haar, doordat ze wel normen hebben op de hoeveelheid verpakking die rond een product zit. Als die producten niet voldoen, Raus.Simpel he.Geen dingetjes die in de mensen hun zakken zitten. Indien het product niet goed is volgens de normen ,dan kan je het niet kopen.Zoals het voorstel van de wapens.
Chill
Citaat:
Met een mes kan ik ook andere dingen doen!
Welke andere dingen kan je doen met een pistool, dan schieten?
|
met een mes kan je steken of snijden. wat je ermee steekt of snijd laat ik in het midden.
Een pistool is wat simpeler op dat vlak en kan alleen een projectiel met grote kracht wegslingeren. Op wat er geschoten word laat ik dus ook in het midden.
Werktuigen zijn dode materie ,die doen niks zonder een mens eraan.
Groen!
Citaat:
de kernuitstap gebeurt GELEIDELIJK AAN. niet in één keer. en als u moet kiezen tussen een mooi uitzicht en een leven met kankers, zuurstofmaskers �* volonté ed, of het plan van Groen! ; dan weet ik wat te kiezen.
zo slecht worden die windmolens trouwens ook niet ingepland (zie duitsland)
|
Je bent verdomt slecht geinformeerd over kernenergie.
Hoe kan je geleidelijk uitstappen indien 1 reactor 12% van de energieproductie representeerd.
Ook een windmolen vertegenwoordigd een hogere kans op kankers bij de makers ervan, dan een kerncentrale die voldoet aan de eisen.
Windmolens zijn nu eenmaak Hitech producten waar chemicalien bij gebruikt worden die duidelijk schadelijk zijn voor de gezondheid.
Wat betreft de inplanting... De Nul en Electrabel wilden en windmolen park op een zandbank inplanten. mag niet, een hoop halve zolen hebben het voor De Raad van Staten getrokken.Met steun vanuit de milieuhoek.
Ik wou een 1.5 kw molentje in detuin.. mag ook niet.
Citaat:
noemt u de CVP-aanpak van de dioxinecrisis dan beter? helaas bestaat er geen andere oplossing dan deze zieke dieren hun leven te beëindigen. zo worden de levensrechten van de andere vogels toch beschermd.
|
De Dioxinecrisis was niet goed behandeld .Maar er is een verschil tussen transformatorolie in dierenvoer en een virus/bakterie die uitbarst in overbevolke kippenkwekerijen.
In beide gevallen ligt de mens aan de basis, en meer specifiek, de wetgevende mens.De dioxinetoestand was gewoon blatant negeren van wetten door een mens, in het vogelpest(of varkenspest) geval de natuur die zich laat gelden. En trouwens, Vacinatie geen idee?
En dan nu terug naar mijn tegenvoorstel. doen we dan niet beter hetzelfde met mensen die een besmettelijke ziekte hebben?AIDS of Herpes?Geelzucht?
Ik heb toch ook rechten op gezond leven?(net weer mijn longen mogen asfalteren met de hulp van de politiek, Marly brandje)
Citaat:
Wiet is voor Groen! evenSLECHT als tabak en andere softdrugs, de regelingen voor allen zijn dus gelijk.
|
Ondertussen is het al lang bewezen dat tabak en alcohol veel slechter en verslavender zijn dan wiet.
En welke andere softdrugs buiten wiet en variantes zijn er?Chocolade?
Ik hoor de Groentjes(en wat SP-a creaturen) alleen maar afgeven op tabak, maar een jointje bijna publiekelijk verafgoden.
Citaat:
haha, wat een leuke woordspeling, Allahgelev . België had nooit zo een hard standpunt genomen inzake Irak als Groen! er niet was.
|
Louis Michel een groene?Waw....
Ook is dat beleid een prachtvoorbeeld van wereldwaan,en totaal gebrek aan inzicht op internationaal vlak.
België, de politieke microbe , de vliegescheet op de wereldkaart liet een boertje, en Louis Michel was er trots op. De rest keek effe neer, en dacht
"niet reageren, het verdwijnt vanzelf wel weer"
Citaat:
u spreekt hier uw kameraad Peace tegen, hij vond het idee van iedereen oorlogswapens geven goed. je moet eerst een militaire opleiding hiervoor hebben (wat Peace vergeten was), en zou jij 2 jaar daaraan willen spenderen?
|
Peace is een medeforumer. Niet meer of minder, daar niet van.
Ikzelf ben eerder voorstander van een gedegen opleiding, zelfs als die 2 jaar leger/burgerdienst inhoud. Men zou het eerder moeten bekijken als een voortzetting of inlassing op de schoolperiode.Niet als een stuk leven dat weggegooit werd.
Wie weet hoeveel doelloze burgers we met zo'n extra opleiding niet een betere richting in het leven hadden kunnen geven. wat meer normbesef, het besef dat het hier zo slecht niet is, beter inzicht dat opleiding wel leuk en belangrijk is.Zelfs patriotisme in beperkte maten.Handig om een kunstmatig landje als dit samen te houden.