Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2007, 09:57   #235
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kijk Kortaf. Mij gaat het in eerste instantie om de huidige affiniteit bij de doorsnee Brusselaar. Zie de partijkleur van de huidige burgemeester. Je kan je dus ook de vraag stellen waarom die Brusselaars niet massaal voor Vlaamse partijen kiezen. Ik vrees dat de keuze voor Vlaanderen een utopie blijft.
Daarnaast denk ik dat we ons de vraag moeten stellen of een gewest een enclave kan opeisen.
Het was er me om te doen erop te wijzen dat je niet kan doen alsof Brussel een stad is die toevallig ergens midden in Vlaanderen ligt. Het is er met al zijn vezels mee verbonden, ook al is de dominerende taal er een minderheidstaal in Vlaanderen.

Maar de dominerende taal in Borgerhout is ook een andere taal als die in Vlaanderen. Taalverschillen vormen geen obstakel en zijn geen criterium voor staatsaanhorigheid, tenminste als je geen oudbollige 19de eeuwse taalnationalist ben.

De essentie is volgens mij: Brussel heeft een zeer groot (sociaal-economisch) probleem, en Vlaanderen is als enige bereid en in staat om voor Brussel te betalen wat nodig is.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 augustus 2007 om 09:57.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden