Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2007, 16:15   #260
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Waarom bekijkt u alles zo extreem ? Waarom zijn grond en taal voor u belangrijker dan mensen ?
Extreem? Wat ik vraag is helemaal niet extreem maar consequent. Wat ik vraag is gewoon hetzelfde respect van mijn Franstalige landgenoten als ik hen aan hen betoon.
Alleen slaag jij er blijkbaar niet in te begrijpen dat communicatie in een meertalig land onmogelijk wordt als iedereen het verdomd om een andere dan zijn eigen taal te spreken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Omdat mensen, vrijheid en rechtvaardigheid voor mij belangrijker zijn dan taal en grond. Vrede en welzijn voor allen, dat is mijn leuze..... en van zodra men dat wil beperken tot de eigen belangen voel ik het een beetje kriebelen.
Als een Franstalige die zich in Vlaanderen vestigt, weigert zich aan te passen aan de taal van de streek waar hij woont, heeft dat niks te maken met vrede en welzijn voor allen maar is dat louter egoïsme.

Als iedereen in België gaat doen zoals die Franstalige minderheid in de Vlaamse rand rond Brussel en weigert een andere taal te spreken dan zijn eigen moedertaal, dan wordt elke communicatie onmogelijk.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden