Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2007, 00:55   #306
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Dank u. Dit was het soort antwoord waar ik naar zocht. Het is inderdaad niet zo evident om een simpele wet te maken, omdat, zoals je het zei, werkgevers niet bepaald denken aan de belangen van de werknemers.
Elke wet dat men hierbij maakt zal toch iemand uitsluiten, zoals je ex-collega met de huidaandoening. Deze past niet direct onder een denkbare wetscategorie, en moest men er eentje aanmaken, zou het teveel op "Affirmative Action" lijken.

Dus, je voorstel om uitkeringen te geven volgens inspanning om werk te vinden bevalt mij wel.
Hier komt natuurlijk een ander probleem op: dat van het initiatief. Sommigen, de parasieten dan, zullen "werk zoeken" in hoop dat ze niet worden aangenomen. Hoe pakt men de systeemprofiteurs aan?
In Amerika is dit behoordlijk goed gelukt naar mijn mening. De "welfare state cow" is verwijderd. Uiteraard heeft did problemen voor sommige mensen, maar zo is Amerika...

O ja en ik ontbreek de typische Scandinavishe letters op mijn toetsenbord. 6 jaar geleden sinds dat ik in Zweden ben geweest.
Misschien moet je na je cursus statistiek eens de werking van de multidisciplinaire screeningsteams komen observeren. Iedereen lijkt er zowat vanuit te gaan dat al die langdurig werklozen 'systeemprofiteurs' zijn, terwijl een groot deel van die mensen eigenlijk veel te lang aan hun lot zijn overgelaten. Het probleem is denk ik veel kleiner én tegelijk veel groter dan je vermoedt.

ps. dit is met -t.