28 augustus 2007, 10:04
|
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht
Dat begrijp ik toch niet hoor. Wat is dat gematigd, fanatiek? Dat bestaat allemaal niet, je zegt één zin en je bent moslim. Wat je denkt of doet dat is iets helemaal anders. Als jij vandaag zegt ik geloof in één God en Mohamed is zijn profeet dan ben je moslim, zelf al weet ik niet of je liegt, zelf al drink je alcohol, zelf al eet je varkensgebraad met patatten lol.Een gematigd moslim is een woord uitgevonden door het Westen. 't is niet omdat ik bvb open ben dat ik gematigd ben, neen ik ben open omdat de islam extremisme verbiedt, daar zijn hadiths over. De juiste milieu in alles, dat staat in de Koran. Dus iemand die echt extreem zijn geloof zou opnemen zou die gematigd zijn, en geen mensen vermoorden. Ik beschouw mijn eigen niet als gematigd, terwijl sommige mensen mij gematigd vinden. Anderen vinden mij een extremist , thans ben ik dat niet. In de islam maakt men een onderscheid tussen moslim, gelovig of schijnheilig. Dat zijn 3 verschillende dingen. 't is niet omdat je moslim bent dat je een oprechte gelovige bent, en het is niet omdat iemand christen is dat die niet oprecht gelovig is. Daarnaast is er geen andere soort moslim. Het is ook niet omdat een moslim drinkt dat hij schijnheilig is,neen de echte schijnheiligen zien zoals het woord het zegt er heilig uit.
|
Neen maar het ging hier over het feit dat we zelden gematigde moslims horen of zien protesteren tegen de aanslagen begaan door extreme moslims. We horen toch ook niet zo vaak op de TV of in de krant een gematigde moslim de gewelddadige zogezegde 'jihad' veroordelen. Daar ging het ook over.
Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2007 om 10:06.
|
|
|