Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Denk wel dat dit zal meevallen, delen van de vlaamse ambtenaren zitten al buiten brussel dacht ik, bedrijven die verhuizen? Waarom? Misschien als vlaanderen lagere lasten ed voorstelt maar dan nog is dat beperkt denk ik.
|
Omdat bedrijven een zetel nodig hebben in een land. Bij sommigen is dat maar één zetel voor België en die zou dus verhuizen... Hoofdzetels zouden kunnen blijven, maar of die dat ook zouden doen, in een verpauperende stad, dat is de vraag van honderd miljard...
Citaat:
Idd, daarom dat ik als brusselaar pleit dat moest er ooit een splitsing komen brussel gewoon bij vlaanderen gaat, het is win win voor beiden.
De 2taligheid kan blijven, brussel kan eindelijk eens genieten van een rijk achterland en kan de investeringen doen die het wil en vlaanderen behoud een belangrijk economisch deel in zijn grondgebied
|
De tweetaligheid BINNEN brussel kan blijven, maar zonder garanties. Op de duur zal het meer vernederlandsen, daar door Vlaanderen zeker de Vlaamse rand zal vervlaamsd worden... Het respect voor de taalwetten zal met harde hand worden afgedwongen.
Verder zal Vlaanderen altijd veeltalig zijn, dat is onze inborst, maar alle openbare diensten zullen overal in het nederlands werken, en de Vlaming zal op korte tijd in zijn eigen taal de weg kunnen vragen in brussel. Hij zal in het nederlands iets kunnen betsellen in een winkel of een café, zonder hooghartig aangestaard te worden...