Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos
Het is inderdaad verbazingwekkend met een z, dat er in die periode geen revolutie was. Maar om nu een revolutie te starten die enkel maar stuk maakt zou dom zijn, eender welke partij het ook moge zijn.
Zoals ik al zei, velen bij de Walen zullen zich vinden in confederalisme maar niet in het opblazen van een land om 2 republieken te maken. Ik denk dat vele fanatieke vlamingen niet beseffen dat de Republiek Vlaanderen zelfs met Brussel onrealistisch is. Of denk jij echt dat de Nato en de EU administratie's zich daar zo maar bij gaan neerleggen.
|
Dat is de grootste grap ooit. Alsof iemand daarbij kan ingrijpen. De Navo al zeker niet want het is hun zaak absoluut niet. En de EU.. Wel de echte pro-Europeanen zullen het alleen maar toejuichen. Net zoals ze onafhankelijkheid van Catalonië of Schotland zullen toejuichen. Kleine staten zijn veel pro-Europeser dan grote.
Wie zou er moeilijk kunnen doen? Landen als Spanje en de UK omdat ze zelf onafhankelijkheids bewegingen hebben. Maar meer als een symbolisch verzet zal dat nooit worden. Of geloof je echt dat er plots tanks door de straten van Gent en Antwerpen zullen rijden?
Al die landen hebben kolonies gehad, en ze hebben die allemaal de vrijheid gegeven onder het idee van zelfbeschikking. Daar nu op terugkrabbelen zie ik ze echt niet doen.