Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2007, 15:29   #302
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Een rommelblaadje dat al meer dan 60 jaar bestaat. Ik ben er geen onvoorwaardelijke fan van, ik heb het wel lang gelezen. Iets te weinig neutraal vind ik, maar goed geïnformeerd, vooral wat de Antwerpse toestanden betreft.

Je schijnt goed op de hoogte. Abonnee? Er staan nu éénmaal taalfouten in ieder blad. Ook in DS en De Morgen.
'Over my dead body'

Serieus nu, een oom van mij had een krantenwinkel, en daar mocht ik lezen wat ik wou. Ik heb dat dan ook gedaan. Ik had toch tijd zat.

En tegenwoordig kan ik in een andere krantenwinkel terecht, als ik dat wil.

En wat die taalfouten betreft: bij DS en De Morgen komen die inderdaad ook voor, en die ergeren mij steeds meer. Ik heb het dan niet over typ-, druk- of schrijffouten (dat overkomt zelfs de besten), maar over werkwoorden, bijwoorden, voornaamwoorden, voegwoorden, spreekwoorden, ... die verkeerd gebruikt worden, of dooreen gehaspeld, grammaticale monsters die mijn leesplezier keer op keer vergallen, ...

Ik koop nauwelijks nog een krant, en zelfs de websites bezoeken wordt me gemakkelijk teveel.

Taalfouten hier op 't forum storen mij veel minder, want hier zitten, voor zover ik weet, nauwelijks 'professionele' schrijvers.

Maar van journalisten mag ik toch wel wat beter verwachten, me dunkt.

Laatst gewijzigd door djimi : 28 augustus 2007 om 15:30.
djimi is offline   Met citaat antwoorden