Discussie: dierenrechten
Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2007, 15:46   #416
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Gij komt daar mee af in de post die ik gequote heb, ik projecteer dat op een reële situatie. Ipv de hypothetische waar gij mee afkomt

Een muis kan pijn voelen, en daarvoor wordt het ook verdoofd. Plain and simple. En zo hoort het ook. Niet meer, niet minder
jij projecteerd het op een reeele situatie? En je zegt zelf dat een muis niet bezig is met zijn familieleden of aan het piekeren is waar hij werkelijk is. Niet echt reeel dus é. Ik geef nergens dieren menselijke eigenschappen. Dat is onzin.

Alle muizen die als proefdier gebruikt worden worden verdooft? Lol, maak dat een ander wijs. Stel...stel dat het zo is...wat met alle andere dingen die de mens met dieren doet? Verdooft de mens ook de jonge zeehondjes voor men ze halfdood knuppelt, verdooft men de beren die in kleine kooitjes worden gestopt om levervocht af te tappen,...kortom laat de mens dieren lijden? Ja, awel en dat mag niet, dat recht hebben we niet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden