Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2007, 17:32   #315
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
de stelling was dat de zwarte zuid afrikanen niets konden ondernemen/realiseren.
Ik wil niet zeggen niets, maar ik moet nog het eerste grote project zien in Zuid-Afrika dat niet door de blanken is gerealiseerd.

Citaat:
en ja, dat was wel tijdens de apartheid.
en buiten de centra van de andere wereldsteden zijn er ook grote wijken en buurten vol krotten en armoede.
Zulke pijnhoop als in Zuid-Afrika zal u echt niet tegenkomen in "westerse" wereldsteden.
Citaat:
de zwarten zijn gemiddeld nit dommer of slimmer dan ons.
met gelijke onderwijs en kansen doen ze hetzelfde als wij.
tot spijt wie het benijd , in wezen zijn we gelijk.
Ik wil dit wel geloven hoor, maar Zuid-Afrika leert ons toch echt iets anders. Apartheid is nu 13 jaar geleden afgelopen en iedereen heeft toegang tot hetzelfde onderwijs (zwarten hebben veel lagere toegangseisen, maar dat is een andere discussie). De afgestudeerden van nu zouden dus in principe van hetzelfde niveau moeten zijn, maar dit is niet het geval. Hoe is dit volgens u te verklaren als beide groepen dezelfde capaciteiten hebben? We kunnen natuurlijk voor de dogmatische verklaring gaan; de racistische blanke leraren, professoren ed. benadelen de zwarte studenten, maar dan gaan we voorbij aan het feit dat de overheid momenteel juist de blanke bevolkingsgroep discrimineert.

We kunnen echter ook van het dogma dat iedereen gelijk is afstappen, er is immers geen enkele objectieve reden om aan te nemen dat het gemiddelde iq/geestelijke capaciteiten van twee totaal verschillende bevolkingsgroepen gelijk moet zijn. Het is dus helemaal geen vreemde uitspraak om te zeggen dat zwarten gemiddeld dommer zijn dan blanken.
Citaat:
en als je in Kaapstad komt ,drink dan ne goeie Duvel in Cafe Den anker.dan kan je er vergapen op de handtekeningen van VB mandatarissen ( en Coveliers ) die op kosten van hun leden daar goed aten en drinken.
eigen volk eerst ?
Als ik mijn geboorteland ben, dan probeer ik de toeristische centra zoveel mogelijk te ontwijken.