Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Saai en geen meerwaarde. Geef mij maar Jünger na WOII.
|
Saai???

Ik heb die turf van bijna 500 blz. in een minder dan een maand uitgelezen!
De Evola van
Rivolta geeft trouwens een onvolledig, verkeerd beeld van hem. Hij komt er wat té reactionair in naar voren, maar doet dat wel met verve natuurlijk. Volgend jaar begin ik aan zijn latere werken.
Wat hij over het boeddhisme heeft geschreven, biedt tegenwoordig veel meer mogelijkheden. Zijn "Doctrine van het Ontwaken" is trouwens opgenomen in het archief van de gerenommeerde Pali Text Society.
Citaat:
Today any event worthy of notice is surrounded by a circle of lenses and microphones and lit upby the flaming explosions of flashbulbs. In many cases, the event itself is completely subordinated to its "transmission"; to a great degree, it has been turned into an object. Thus we have already experienced political trials, parliamentary meetings, and contests whose sole purpose is to be the object of a planetary broadcast. The event is bound neither to its particular space nor its particular time, since it can be mirrored anywhere and repeated any number of times.
Ernst Jünger - On pain
Tradities zijn er om te breken, zo bekomt men de Ubermensch. Kritische theorie+postmodernisme=\o/
|
Jünger ga ik zeker nog eens lezen. Ik heb hier het bekende "Oorlogsroes".
Maar NOOIT in het Engels, wat een verkrachting!