Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
Als katholieke nationaal solidarist vind ik de betoging tegen de islamisering een gemiste kans.
De opgang van islam in Europa is slechts één van de vele GEVOLGEN van de multiculturele en multi-etnische samenleving. Uiteraard is de islam een volksvreemde godsdienst en moet ze hier buiten worden gehouden, maar de religie islam als enige thema is voor mij als nationalist ruim onvoldoende. Trouwens vele van die onhandelbare hangjongeren hebben weinig met praktiserende Islam te maken. Er is ook nog iets als de Arabische cultuur in het algemeen hé, die hier totaal niet past, en dat is veel meer dan een religie.
Eigenlijk ligt het probleem van de islamisering van Europa niet echt bij de moslims zelf, maar bij ons. Indien wij een echt nationalistisch beleid kunnen hebben en komaf maken met de multi-culturele en multi-etnische samenleving, dan maakt de islam geen schijn van kans. Ook de afschaffing van de godsdienstvrijheid en het erkennen van de katholieke kerk als staatsgodsdienst zou een oplossing kunnen bieden.
Was er op 11 september een betoging tegen de multiculturele en multi-etnische samenleving in het algemeen en voor een echt Vlaams Vlaanderen (tegen ook tegen allerlei vreemde invloeden zoals Yankee cultuurimperialisme), dan had het mijn volledige steun gekregen.
Eigenlijk zou een grote betoging voor Vlaamse onafhankelijkheid op dit ogenblik veel nuttiger zijn. Immers de splitsing van België heeft zal veel meer zuurstof geven aan echt nationalistische groepen, in Vlaanderen, maar zeker in Wallonië, waar de extreem progressieve Waalse regimepartijen niet meer de stemmen kunnen afkopen met Vlaams geld, door allerlei clientelisme en gechjoemel.
|
'Kan 't weer nie beter zeggen ....... da ze ne keer beginnen met terug de grenzen te sluiten en wat meer controle uit te voeren....
Wie laat er nu zijn voordeur open staan ????????? D'as problemen zoeken....