Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2007, 21:20   #71
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1. Denken jullie Vlaams-nationalisten nu oprecht dat een eenzijdige Vlaamse Onafhankelijkheid makkelijk zal gaan?
Neen.

Ondermeer daarom ben ik voorstander van een zeer snelle (onmiddellijke) aansluiting bij Nederland. In de vorm van een confederatie, eerst met twee, later met zes of acht.

Citaat:
2. Denken jullie Vlaams-nationalisten dat jullie een automatisch recht hebben op Brussel of zal dat eerder verlopen per referendum in Brussel bij welk land het wilt horen?
Ik denk, als Brusselaar én Randbewoner, dat de realiteit een middenweg tussen die twee kan worden, als we het maar goed genoeg spelen.

Citaat:
3. Hou er rekening mee dat bij een eenzijdige onafhankelijkheid Vlaanderen automatisch buiten internationale organisaties valt. (De EU, ECB, VN, etc.) Ik vraag me zelfs af in welke mate we de euro nog gaan mogen gebruiken.
Dat laatste is natuurlijk onzin. Zelfs Servië, Kroatië en tutti quanti gebruiken de euro, ja zelfs het perfide Albion doet dat.

Volgens mij hebt ge op de keper beschouwd zelfs geen toelating van de EU nodig om de euro te gebruiken.

En die her-aansluitingen zullen wel niet lang op zich laten wachten. Die organisaties hebben ons even hard nodig als wij hen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 29 augustus 2007 om 21:21.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden