Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Dag Stropdrager,
Een kleine rechtzetting. Ik weet uit ervaring dat het voor de Walen niet zo evident is het verschil te kennen tussen Machelen en Mechelen. Waarschijnlijk omdat de Franse vertaling van Mechelen "Malines" is. Begrijpelijk. Zo ben ik ooit een koppel Waalse verlorengelopen vrienden gaan oppikken in Machelen die dachten in Mechelen te waren beland. Ik vergeef het hen. En ja, in Machelen kan je in ieder café Grimbergen drinken: dubbel of trippel. Heb ik deze middag nog gedaan. (Soit).
Maar jij als Nederlander. Wil je aub aan al je landgenoten vertellen dat de stad Mechelen in de provincie Antwerpen ligt ? Kwestie van ons niet vergeten moesten jullie van plan zijn Vlaanderen te annexeren.
|
Dag Rudy, beste landgenoot (mede-Nederlander,dus)
Ik ben inderdaad een Nederlander, net als jij, ik ben namelijk geboren in Nederland (Sint-Niklaas) en bijna mijn hele leven heb ik Nederland gewoond (ik woon nu in Gent).
Mijn opmerking was serieus bedoeld. Een paar weken geleden was er een krantenartikel in Het Laatste Nieuws met daarin een stuk dat over het FDF ging. Het FDF wou 12 gemeenten bij het Brussels gewest annexeren; 1 van die gemeenten was de Vlaams-Brabantse gemeente Grimbergen en als de gemeente Grimbergen deel uitmaakt van Brussel, dan ligt de gemeente Mechelen in de provincie Antwerpen op nog geen 10 km van het Brussels gewest, dus in dat geval woon je vlakbij Brussel. Zoek maar eens op in de atlas.
Dit is trouwens het artikel in Het Laatste Nieuws:
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=64