Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys
Ik kan niet alles blijven herhalen. Misschien zou het helpen indien u van in het begin de draad van de discussie terug zou lezen.
|
Begin nu niet met een rookgordijn op te hangen. Ik hoef niet alle tekst die jij hier al geplakt hebt door te nemen om te constateren dat je weigert in te gaan op een paar fundamentele vragen. Ik zal ze nogmaals stellen, teneinde dit punt te onderlijnen.
1)
Waarom verwacht jij van gematigde moslims dat zij massaal protesteren als er hier of daar een uiting van moslimfundamentalisme plaatsvindt? Iedere burger heeft het recht om zijn mening te uiten, maar ook om ze niet te uiten, en ik ben ook niet luidkeels van afschuw brullend de straat opgelopen na 9/11. De enige denkbare reden waarom je met die verwachting zit is dat je een link ontwaart tussen gematigde moslims en extremisten. Met andere woorden dat je beiden in dezelfde zak steekt. Dat deze denkwijze in schril contrast staat met de aantoonbare realiteit lijkt je niet te storen.
2)
Waar zie jij in België de "misstanden, gecreëerd door de Mohameddaanse leer" waarover je de mond vol hebt? Ik zie geen enkele concrete situatie waarbij de de politieke besluitvorming in dit land negatief is beïnvloed door "de Mohameddaanse leer". Deze leer schijn jij trouwens als het "operating system" te beschouwen van elke moslim op aarde, alsof moslims overal ter wereld als robots elke letter van de Koran omzetten in daden. Dat ook dit in schril contrast staat met de realiteit lijkt je eveneens niet te storen.