Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2007, 23:43   #103
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
wie ontkent er dat sommige vrouwen wel eens seks gebruiken om iets te bekomen? en wie zegt dat die stelling seksistisch is?
wat wordt aangeklaagd is het feit dat vautmans er van wordt beschuldigd terwijl er geen enkele aanleiding voor is. wat wordt aangeklaagd is dat wel meer vrouwen er onterecht van beschuldigd worden terwijl men bij mannen dit nooit vermoed.
op wat slaat dat nu weer?
dat wordt ook niet beweerd.
er is nochthans massa's cijfermateriaal dat het glazen plafond aantoont.
Inge, vergeef me, ik zat je een beetje te pesten. In Koetjes en Kalfjes moet dan kunnen, dacht ik. Ik vond het wel grappig hoe jullie vrouwen ineens, gezusterlijk en vrij ''assertief'', het ''seksisme'' van de mannen aanklaagden. Terwijl wat je dwarszit eigenlijk is dat er roddels over politici worden gelanceerd, zonder ook maar een spoor van bewijs. En dan ook nog ''Ik weet niet of het waar is maar heb uit betrouwbare bron''. Dat zijn de ergsten. En dan geeft het niet of het om een man of een vrouw gaat.

Zoals ik al aangaf zat ik je een beetje te pesten maar ook weer niet helemaal.
Dat ''seksisme'' waar jullie het over hebben: Ik ken voorbeelden genoeg waarin het juist de vrouwen zijn die elkaar afvallen op manieren waaraan een man niet eens zou durven denken. Dat geldt ook voor het glazen plafond. Het bestaat, jammer genoeg. Maar ook hiervan ken ik voldoende voorbeelden, uit mijn eigen omgeving, waarin het juist de vrouwen zelf zijn die dat plafond in stand houden. Het gaat tever om het hierover in Koetjes en Kalfjes te hebben maar als je eens zin hebt gaan we ''maatschappelijke discussies'' hiermee bestoken.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden