Los bericht bekijken
Oud 2 september 2007, 18:24   #31
ikbensatan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De paniek neemt toe bij de vele zionisten en rechts liberale pro-multikul lovers die zullen deelnemen op 11 september op de mars tegen islamisering. Immers een aantal skinhaed en neo-nazi groeperingen hebben aangekondigd om deze betoging te zullen vervoegen. Goed werk, jongens ! Door deel te nemen verpest je het dagje van het vele pro zionistische gespuis die daar aanwezig zal zijn.

Dachten die zionisten en rechts liberale pro multikullovers nu echt dat ze nationalistische gedachtengoed straffeloos zouden kunnen kapen.
euhm, technisch gezien muilkorven de "nationalistische" (sinds wanneer betekent dit eigenlijk anti-zionistisch?) groeperingen de betoging.
Blood & Honour etc werden niet geinviteerd. Hoewel zij een andere ideologie (nazisme) vertegenwoordigen, zijn zij van mij welkom om onze betoging te vervoegen. Het lijkt het mij echter absurd (en belachelijk) om dan te stellen dat wij pro-multicul zijn of pro-zionistisch. Dat heeft hier allemaal niets mee te maken. Wij betogen tegen het islamisme en de macht van godsdiensten binnen de EU. Ik zie niet wat dat te maken heeft met andere onderwerpen.

Het is eigenlijk bedroevend dat extreem-rechts de initiatieven kapot wil maken van anderen door te stellen dat zij authentieker zijn.
Een perfect voorbeeld hiervan is het Vlaams Nationalisme.
Dat is ontstaan vanuit links-liberale hoek, orangistisch zelfs. De historici onder u herinneren zich misschien nog de studentenvereniging 't Zal wel gaan en de strijd om de Ugent.
Daar was extreem-rechts (en zeker de katholieke vleugel) in die tijd niet mee gediend.

Vandaag merken wij echter op dat diezelfde conservatief katholieken staan te springen rond alles wat Vlaams nationalistisch is.

Bon, ik ga zwijgen. Want ik begin off-topic te gaan.

Laat me echter concluderen, dat iedereen welkom is op de betoging. Maar dat we betogen tegen het islamisme. Dat is de enige reden waarom wij samen betogen. Of daar nu linkse democraten rondwandelen of nazis, maakt geen zak uit.