Discussie: De kwestie Cyprus
Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2004, 13:24   #7
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
De mensen van het eiland zelf zijn overduidelijk voor een samengaan (1/3 van de bevolking heeft ervoor betoogd, ook uit referenda blijkt het). Enkel de politiek blijft achter.

Ik denk dus dat ikgeen mening moet hebben behalve dat het democratisch opgelost kan en moet worden.
De bevolking in Noord Cyprus wordt door armoede gedwongen samen te gaan met het zuiden. De Internationale wereld erkent het Noorden namelijk niet. Turkije is het enige land dat het Noorden erkent en er handel mee drijft. Als de Turkse Cyprioten net zo rijk zouden zijn als de Griekse Cyprioten vraag ik me af of ze wel een vereniging zouden willen. Als het Turkse leger in 1974 niet had ingegrepen was de Turkse bevolking in Noord Cyprus uitgeroeid. Turkije heeft vele malen de Grieken gevraagd met een oplossing te komen waarbij de Turken gelijke rechten zouden komen alvorens de Turken het eiland zouden verlaten. Toen de Grieken hier niet toe in staat waren hebben de Turken de Turkse republiek van Noord Cyprus gesticht. Ik vind het spijtig dat Europa nooit naar de Turkse kant heeft willen luisteren.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden