Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2004, 19:11   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ron Kreike,
als de mens niet onder water kan leven, waarom komen we er dan met onderzeers,of met nog minder materiaal, oftewel een scuba uitrusting of snorkels.

Antartica, ook compleet verlaten van menselijk leven, toch wandelen en werken er mensen.

Hooggebergte; Onleefbaar, maar toch komt de mens er.

Sahara, zand en rotsen, overdag word je gebakken, 's nacht vriezen je edele delen af.Toch zijn er volkeren die erdoor trekken.

Hetzelfde met de ruimte, zonder bescherming of hulp overleef je er geen minuut
Een stuk tekst dat ik een tijd geleden heb geschreven om duidelijk te maken dat in de ruimte wandelen een ongezonde bezigheid is.
Citaat:
Er zijn proeven geweest door zowel de Amerikanen als de Russen,en waarschijnlijk nu door de Chinezen om te weten te komen in hoeverre een levend wezen(tja ze hebben vooral apen enzo opgeofferd) overleeft in het vacuum, en welke levensprocessen er op welk moment mee ophouden.
Als je in je pak overlijd door zuurstofgebrek, dan hebben de anaerorobe bacteriën een feest, en word het een vieze prut.Zelfs met de 2 wekelijkse bevries en bakpartij.Bacteriën zijn taaie rakkers.Als je doodvalt door een andere oorzaak in je pak gaat het rottingsproces er iets anders uit zien, maar prut zal het wezen voor een tijd.Op den duur ga je wel alleen een pak vol knoken overhouden en schimmel overal.

Nu effe "the worst case scenario" uit de luchtsluis gegooit worden.
Veel plezier, je decompreseerd langs alle lichaamsopeningen.Een scheet van +/- 40 seconden.Adem inhouden gaat niet en doet waanzinnig pijn,je borstkas staat op springen.
Op 0 bar kookt water op eendert welke temperatuur, je oogballen koken ,vormen stoom binnenin en spatten open, bloed komt naar buiten door de alle openingen, zelfs de aars.Nog steeds leef je nog,want de hersens zitten goed beschermd, tot je bewusteloos valt door drooggekookt zuurstofloos ,en tegelijk te bakken en braden in het rauwe zonlicht, zonnebank *1000,indien geen zon, tja de brandwonden door bevriezing zijn even afzichtelijk en pijnlijk.Niet dat je dat ziet, de puree die je oogballen waren is nu al even hard als een stuk hardgevrozen schuimijs,of zijn zo taai als uitgebakken leer.

In alle geval, na een paar dagen is de mummieficatie compleet, en ligt er een zwart uitgedroogt stukje lichaam te wachten in de eindeloze cyclus van diepvries en microgolfoven,die de 2 weken durende dag en nacht van de maan is ,tot het volledig verpulverd.

Of ,als ik het startpunt van deze topic nog verder doordrijf, dan zou de mens nergens mogen bestaan waar ie naakt niet kan overleven.
Ik zou zo zeggen, zoek het aards paradijs ,en hoop dat er geen CO2 teveel in de atmosfeer komt dan.

S
Citaat:
Daarom mijn twee vragen: hoe weet U dat de mensheid een bestemming heeft, en wat zou die bestemming dan wel mogen zijn.
Mijn persoonlijk inzicht verteld me dat de mensheid er is om mij te dienen, en dat het dus mijn bestemming is deze te leidn. Helaas lukt het niet zo best.