Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Nonnen leven in kloosters achter 4 hoge muren, molslimas daarentegen willen het hele dorp, de hele stad in een klooster veranderen en ik wens niet in een klooster te leven.
|
Ik wens niet in een commune te leven. Ik wens ook niet op Urk te leven waar mannen en vrouwen gescheiden naar de kerk gaan en zich zedig dienen te kleden.
Verder wens ik ook niet in een samenleving te wonen waarin iedereen hetzelfde verdient, omgeacht zijn inzet of functie, ik wens ook niet in een samenleving te wonen waarin iedereen zijn eigen sociale vangnet moet regelen, ongeacht zijn mogelijkheden. Toch zijn het Protestantisme, het Katholicisme, het Communisme en het doorgeschoten Liberalisme normale stromingen die zich op allerlei vrijheden mogen beroepen.
Citaat:
Een goed mens die leest wat er in de koran geschreven staat zal, als hij eerlijk is, zichzelf geen moslim meer noemen en de islam de rug toekeren indien hij daardoor niet door zijn familie zou worden verstoten of zelfs met de dood worden bedreigd. De koran zegt trouwens van zichzelf dat het een duidelijk boek is voor iedereen en voor alle tijden en dat het het letterlijke woord van allah is. Men zou in plaats van zogenaamde gematigde moslims verder in sprookjes te laten geloven hen beter met de neus op de feiten drukken.
|
Wilt u nu ook gaan beslissen wat anderen moeten geloven? Trouwens, wat u zegt is onzin.
Citaat:
Islam is religie en staat. Die uiterlijkheden zijn niets anders dan een radicalisering. Het provocatief willen tonen dat zij moslim zijn. Zij zullen steeds meer en meer eisen stellen. Het doel van islam is het ooit helemaal voor het zeggen te krijgen.
|
Uhuh..tsja.
Citaat:
De ironie in deze uitspraak is dat het net is door de islam alle vrijheid te geven en islamcritici met alle mogelijke middelen de mond de snoeren u net uw eigen kernwaarden loslaat. Want op termijn zal de islam zodra zij groot en sterk genoeg geworden is om volledig de politieke macht te grijpen, deze kernwaarden vernietigen.
"De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst. Bij ons heeft de islam zulke macht nog niet, maar hij beschikt wel over een huurlingenvoorhoede die alvast de repressie tegen islamkritiek organizeert"
Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
|
Waar wil ik de Islam alle vrijheid geven?
Waar wil ik islamcritici met alle mogelijke middelen de mond snoeren?
Waar laat ik mijn kernwaarden los?
Hoe komt u erbij dat de islam groot genoeg is om een meerderheid te halen?
U haalt zaken door elkaar. Er zijn veel gematigde moslims die niet eens weten waar u het over heeft. Die zijn echt niet met zulke zaken bezig. Ook moet u de politieke islam, het islamisme of het wahabisme niet verwarren met de overgrote meerderheid van de moslims.
Ook ik maak me zorgen over toenemende radicalisering bij moslimjongeren. Ook ik vind dat je niet alles moet toestaan. Maar je moet wél het huisje bij het schuurtje laten. Het gaat hier om zeven vrouwen die lopen te zeuren dat paaseieren wél zijn toegestaan en hun hoofddoekje niet. Leg ze uit dat ze met suikerfeest bést mogen trakteren en de kou is uit de lucht.
We moeten eens ophouden zo bang en paniekerig te reageren. Iedereen is gelijk voor de wet en diezelfde wet is een prima handvat om excessen tegen te gaan.