Los bericht bekijken
Oud 5 september 2007, 12:07   #256
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Best ericf,
Het doet ons genoegen vast te stellen dat naar jouw oordeel SPa ook niet volmaakt is.
Waarom, denk je, is de PS wèl nog succesvol? Niet wat betreft de prestaties (16% werklozen en 'Charleroi'!). Wel wat betreft stemmen.
De werkloosheid in Wallonie dicht je dus toe aan de stemmers?
Of aan de SP?
Hoe komt het dat in Toemboektoe er werkeloosheid is: door de PS?
Je simplismen zijn gewoon belachelijk.
Er zijn in Vlaanderen ook economisch achtergebleven streken: schuld van de SPa?
Indien je daarenboven dacht dat ik de SPa volmaakt vind... Heb je dan geen enkele van mijn teksten gelezen, of begrijp je ze niet?
Men kan envenmin de rijkdom van Vlaanderen toewijzen aan de SPa als de armoede van Wallonië aan de PS. Noch aan enige andere partij.

De vraag is: hoe zou het gaan met de gewone burger in Wallonië met minder SP, of met meer SP.
Jij veronderstelt steeds, vanuit je autoritaire visie, dat politici de economie bepalen. Dit is in onze streken geenszins het geval, ook niet in Wallonië.

Vandaar dat wat je stelt nogal onduidelijk is. Zoals de bewering dat meer regionalisme beter is voor beide economiën, de Waalse en de Vlaamse.
Ik denk dat dit een oversimplificatie is omdat ons economisch leven nu eenmaal niet lokaal wordt bepaald, maar door ingewikkelde, internationale bewegingen...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden