Ik ben fundamentalistisch satanist en moet van mijn religie elke week een mensenoffer brengen, daar stellen jullie toch geen grenzen aan hè?
De grens van mijn vrijheid is een ander zijn vrijheid. Als je vraagt of het belangerijker is dat ik mag offeren dan dat iemand anders mag blijven leven is het antwoord nee, blijven leven is een belangrijker recht dan offeren. Zo werkt het ook met andere dingen. Je kan erover discusseren welk recht er belangrijker is: het recht om te kunnen zeggen wat je wil zeggen of het recht om niet beledigd te worden, of "nog erger", om je godsdienst niet beledigd te zien worden. Ikzelf vind dat elke godsdienst die zich het recht toeëigend niet beledigd te worden de pot op kan, ik doe het lekker wel. Het verbieden van georganiseerde godsdienst is het verbieden van organisaties die gebaseerd zijn op gemeenschappelijke denkbeelden en een gemeenschappelijk wereldbeeld en levensovertuiging. Door de organisatie verboden te maken geef je aan dat het denkbeeld ook niks is. In feite komt wat jij zegt erop neer dat geloof net zo behandeld moet worden als bijvoorbeeld pedofilie of racisme: je mag de denkbeelden best hebben, je mag er alleen niet over spreken en er zeker niks mee doen. Denkbeelden kunnen op deze manier "verboden" worden, maar meestal gebeurd dat met hele goede en vooral directe redenen om de denkbeelden als een gevaar voor de samenleving of individuen daarbinnen te zien. En hoewel je zat argumenten kan aanvoeren, moet je wel een consensus bereiken. Met het huidige aantal gelovigen gaat dat je niet lukken, je krijgt het nog eerder voor elkaar om niet gelovig zijn te laten verbieden. In theorie zou het kunnen, in de praktijk zeker niet. De belangrijkste vraag is daardoor misschien wel: waarom zou je het willen verbieden en wat schiet je daarmee op?