Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2004, 00:36   #281
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Bedenk dat de meeste verboden wapens géén vuurwapens zijn.
Dat is nog geen argument om te zeggen dat vuurwapens niet meer tot verboden wapens horen.

De meeste verboden wapens zijn ook niet allemaal atoomwapens, maar daarom niet minder gevaarlijk!

Paulus zei ook dat een pistool zou thuishoren in de rij van 'eender welk voorwerp'.
Het zou dan ook geen probleem zijn om die bijvoorbeeld op school mee te nemen.
Maar ik wet wel dat hij dat zo niet bedoelt. Hij beseft ook wel dat een pistool niet zondr gevaar is!

Je kan er inderdaad een projeciel mee wegslingeren.
als hij echter met dezelfde 'trigger' en snelheid zijn steentjes zo kan werpen, dan was hij tijdens sneeuwbalgevechten een ware sadist!
Misschien ok iets voor de olympische spelen, maar daarbuiten kan hij het beter laten op sneeuwmannekes maken!

Ik herhaal voor de zoveelste keer dat je inderdaad een geweer kan gebruiken voor sportschieten of jagen.
DAAR HEB IK NOG STEEDS GEEN ENKEL PROBLEEM MEE !!!
Maar hou die geweren daar en indien je echt wenst, neem dan je pistool mee, maar laat de kogels in de sportclub.

Thuis mag je sowieso niet sportschieten, noch jagen !

Helaas hoor ik hier steeds dezelfde praat, terwijl men niet ingaat op wat ik steeds oet herhalen.
Uw voorstel om wapens samen te brengen in arsenalen is hierboven reeds tot vervelens toe weerlegt.
Natuurlijk zouden personen met minder nobele bedoelingen het dan wel heel gemakkelijk hebben om even te gaan shoppen. Vraag maar even aan leger en politiediensten hoe inbraakveilig hun depots zijn.

Maar ik zie ook nogal wat praktische problemen:

1. Stel, een club heeft zo’n 300 leden. Stel dat deze gemiddeld “maar” drie wapens bezitten. Dan zouden we zo’n 1000 wapens moeten opslaan. Al eens gedacht welke bunker we zouden moeten bouwen om al die wapens veilig in onder te brengen? Welke club kan het financieel aan?
2. Vele leden schieten in verschillende clubs, in welke gaan zij hun wapen onderbrengen, wat als zij in een andere club willen gaan schieten, meedoen aan meerdaagse wedstrijden?
3. Er zou dan uiteraard ook een register moeten bijgehouden worden van de opgeslagen wapens. Wanneer ze opgehaald worden en wanneer ze teruggebracht worden. Wie zal daarvoor de verantwoordelijkheid opnemen.
4. Wie zal die opgeslagen wapens onderhouden, wie draagt de verantwoordelijkheid bij diefstal?

Op het in de club laten van de munitie is ook reeds gereageerd meen ik.
Weinig doeltreffend voor iemand die iets van plan is.

Wanneer u een suggesties heeft laat ons weten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden