Los bericht bekijken
Oud 6 september 2007, 14:25   #3
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Misschien wat overdreven...

Ik zal nu niet zeggen dat LSP het altijd bij rechte eind heeft. Maar het valt me toch op dat er overal moet bespaard worden, van waar die ziekelijke besparingsdrang?

Natuurlijk zit de werkgeversorganisatie in goede papieren, ze kunnnen nu alle hervormingen doorvoeren onder het mom van "we moeten concurrentieel blijven". Want privatisering is de het stokpaardje van het huidige economisch denken. Alles moet geprivatiseerd worden, alles moet los van de staat. Ik zie ze in de toekomst pensionen, gezondheid enz... nog allemaal privatiseren.

Iedereen moet nu zijn eigen boontjes doppen. Enige vorm van solidariteit is hem vreemd IK ZEG WEL ENIGE, geen gedoogbeleid voor profiteurs dat is nog wat anders! Dat er een activeringsbeleid en beperking van vergoedingen in de tijd moet komen, daar kan ik me nog deels in vinden. Maar de pensionen, stakingsrecht, lage lonen aanvallen enz... is een regelrechte aanval op fundamentele menselijke verworvenheden!

Er moet nog een minimum bestaansrecht overblijven wat betreft vergoeding en respect voor arbeid!

Zijn de lonen en de pensionen van de doorsnee bevolking nu zo hoog? Graag zou ik het eens van de andere kant willen horen, VBO...

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 6 september 2007 om 14:27.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden