Los bericht bekijken
Oud 7 september 2007, 01:08   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is juist dat het belang van dossiers afhangt van persoon tot persoon. Voor persoon A is BHV een belangrijk dossier, voor persoon B is de justitie een belangrijk dossier, ... Je kan m.a.w. niet zomaar stellen dat een dossier van ondergeschikt belang is.
Goed punt.
Gaan we eens een rondvraag doen. 'Wat vind jij belangrijker: justitie of BHV'. Wie gaat er winnen, denk je?

Enfin; als sommigen BHV belangrijk vinden, hun zaak. Maar ik heb dan zin om een liedje te zingen van 'back to reality'. Maar goed. Ieder zijn zaak, idd.

Citaat:
Dat vlak is iets totaal anders dan het vak in kwestie.
Ja, maar het toont imo wel goed aan dat een redenering 'de grondwet zegt het dus het is rechtvaardig' een foute redenering is.

Citaat:
Dat is toch de logica zelve?
Ik zoek nog altijd achter het rechtvaardige achter de splitsing van BHV. Waarom zou dat rechtvaardig zijn? Kan je dat beargumenteren, zonder naar de grondwet te verwijzen?

Citaat:
Dus dat is volgens jou een overwinning?
Beeld je nu eens in dat jij die persoon bent. Zou jij nu niet zeggen van 'yes, ik heb wél gewonnen en niet hém'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline