Los bericht bekijken
Oud 8 september 2007, 17:25   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Die lijstverbindingen van diene prof. Rimanke vind ik maar niks.

Als ze willen een 'verbinding' hebben, dan moeten ze maar van dezelfde partij lid zijn. Zo mag het Vlaams Blok opkomen in Henegouwen, maar wie daar teoretisch verkozen zal zijn, wordt verkozen door kiezers uit Henegouwen, niet meer en niet minder. De PS, het FDF, de MR en de Milketters mogen voor mijn part opkomen bij eenderwelke verkiezing in Vlaanderens gemeenten, provincies (zolang ze niet afgeschaft zijn tenminste), gemeenschap/gewest en Europa, zoals iedereen die zich verkiesbaar mag stellen, zich ook verkiesbaar kan stellen, mits naleving van de wetten.
Maar geen foefelingen daarmee.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline